>.

pirmdiena, 2016. gada 20. jūnijs

Lidmašīnas un mobilie telefoni

foto: mobigyaan.com

Līdz šim tā arī nav pierādīta saistība starp to, vai mobilo telefonu lietošana lidojuma laikā novedīs pie iespējamās katastrofas (lainera) vai nē. Skaidrs ir viens - ir apstākļi, kuru dēļ tiek lūgts (lūgts, nevis prasīts) izslēgt mobilos telefonus. Un tam visam ir viens pavisam skaidrs apstāklis: radio traucējumi, un nekas vairāk.

Mazo lidmašīnu piloti jau sen ir novērojuši to, ka ja viņi paši neatslēdz savus mobilos telefonus, radio rodas traucējumi, tāda kā dūkšana. Un tas pārsvarā ir no viena... diviem telefoniem. Tagad iedomāsimies, ka lidmašīnā ir 100 cilvēki un neviens nav atslēdzis telefonu... radio sakari, visticamākais, būs praktiski neiespējami.

Piedevām, telefons, ja tam nav zonas pārklājuma, patstāvīgi meklē tuvāko torni, kas nozīmē, ka baterija izlādējas daudz ātrāk.

Jautājums rodas pats no sevis - kāpēc ir bezvadu internets daudzos reisos? Atkal tīri praktiski var paskaidrot, ka wifi tīkls rada aptuveni 100 reizes mazāku radioviļņu piesārņojumu nekā mūsdienu 3G (vai 4G) telefons. Tiek runāts, ka jaunajos laineros mobilo telefonu slāpēšanai (signāla) ir jau ieviestas speciālas ierīces, kas savukārt nebloķē wifi darbību.

Tomēr, mobilajiem telefoniem ir cita laba īpašība: lidojuma režīms. Tas burtiski domāts, lai atslēgtu signālu, īslaicīgi, un netraucētu pilotiem vadīt laineri un nogādāt mūs mūsu galamērķī. Vienmēr jau atradīsies kāds, kas domās citādāk...viņa tiesību neievērošana un tamlīdzīgi, bet te jāaizdomājas - kas svarīgāk... mobilais telefons, kuram zonas praktiski, tāpat nebūs un radio ētera piesārņošana, vai veiksmīga nokļūšana galamērķī?

Vēl ir arī tas, ka patiesībā, mobilie telefoni nav domāti tam, lai tiktu lietoti pie tādiem ātrumiem, pie ātrumiem tiek domāts to pārvietošanās ātrums. Parasti tie atrod tuvāko torni, tīklu, un to arī lieto, pārslēdzoties uz nākamo tam esot tuvāk. Bet lidmašīnas ātrums un automašīnas ātrums nav salīdzināmi. Līdz ar to, sanāk tā, ka mobilais telefons reizē var pieslēgties pie 2..3 torņiem un īsti nevar saprast, kurš labāk, bet kamēr notiek process, lidmašīna jau ir citviet, un tas atkal meklē citus torņus (pat ja neliels signāls to sasniedz). Un tā - visu lidojuma laiku, papildus meklējumiem izdalot radiotraucējumus un arī (NASA pierādījusi) - elektromagnētisko radiāciju (tas gan būs visos un it visur, kur tos lietosim).

ASV, piemēram, mobilā telefona signālam domātos torņus izmanto arī citā veidā - lai signālu raidītu nevis ap to, bet virs tā - specifiski tikai lidmašīnām, lai tur varētu lietot internetu. Tehnoloģija tā pati, raidīšanas virziens cits.

Tomēr, būsim pieklājīgi un ieslēgsim lidojuma režīmu, dodoties kaut kur ar lidmašīnu. Sazvanīt nevarēsim nevienu tāpat, ne arī mūs, un būs drošāka sajūta, ka bez šķēršļiem nokļūsim galamērķī.

Nav komentāru: