>.

sestdiena, 2011. gada 28. maijs

House M.D astotā sezona un septītās atskats


Esmu dažu seriālu cienītājs. Viens no šiem seriāliem – Doktors Hauss (House M.D.). Šoreiz piedāvāju ieskatu tajā, kā noslēdzās seriāla septītā sezona. Intervija ar seriāla galveno idejas autoru un radītāju – Deividu Šoru (David Shore).

Atgādināšu tikai, pirms intervijas par to, kāda ir šokējošākā lieta fināla epizodē septītajā sezonā: Hauss savā ārprātā (nu kā savādāk to noraksturot) iebrauc ar savu auto Kaddijas viesistabā, kad tur notiek svinības un atrodas arī Kaddijas jaunais draugs un protams, citi viesi.

Intervija pieejama arī TvLine mājaslapā, tiem, kam vēlme to lasīt angliskā valodā.

Kas noitika Hausa galvā, kad viņš sēdās pie auto stūres?
Šis ir viens no tiem jautājumiem, uz kuriem es nemīlu atbildēt, jo tas nekad nav viegli. Jautājumi „kāpēc?”, kas saistās ar galveno varoni, ir ļoti grūti, sarežģīti, un jebkura atbilde, kuru es Jums sniegtu, liksies pārāk vienkārša. Tomēr atbildēšu un teikšu: dusmas, vilšanās, mīlestība un naids. Viss kopā. Neliels iracionalitātes sprādziens, kas notika personā, kas uzskatāma par pilnīgu racionālistu.

Daudzus fanus uztrauc tas, kas notiek seriālā, izmaiņas. Pašlaik, drāmas vietā mēs varam vērot cietēju ārstu, vēl vēlāk – tādu, kas spēj nogalināt kādu no tiem, kas tam līdzās. No kurienes tas viss?
Es vienmēr esmu uzskatījis ka Hauss ir spējīgs nogalināt savu tuvāko. (Smejas). Tas gan nenozīmē, ka viņš to grasās arī izdarīt, un es nedomāju, ka kaut kas tāds arī notiks. Pat šajā mirklī, es nedomāju, ka viņš centās kādu nogalināt. Lai gan, kas to lai zin? Iespējams, kāda daļa no viņa to grasījās darīt. Tas bija uzliesmojums, izmisuma uzliesmojums. Tomēr, es nedomāju, ka tas bija nāvējošs uzliesmojums.

Viņš nevarēja zināt to, ka viesistabā neviena nav.
Viņš taču redzēja, ka visi no turienes aiziet, vai ne?

Vai tad viņi nepalika sēžot pie galda?
Viņi piecēlās, Kaddija paņēma (savu jauno draugu) zem rokas, kas arī bija aizsākums tam, lai dotos prom no galda. Tāds kā aicinājums pamest galdu. Auto bija vērsts pret māju, nevis pret tiem, kas tajā atradās.

Tātad, uzskatāt, ka nekas Hausam neraksturīgs nenotika?
Jā un nē. Mēs vienmēr esam vēlējušies seriālā Hauss darīt neierastas lietas. Iespējams tagad mēs esam nedaudz pārcentušies. Tomēr, es domāju, tas vienmēr ir bijis viņā iekšā, pašā. Tas ir bijis un būs daļa noi viņa. Protams, mēs esam redzējuši viņa dusmas, naidu. Tomēr tas bija irracionāls uzliesmojums, lai gan, mēs viņu biežāk redzam kā racionālu cilvēku, tajā pašā laikā, es nesaskatu globālas pārmaiņas Hausa personībā. Tomēr viss tas var kļūt par pamatu globālām pārmaiņām attiecību lietās.

Ko pats Hjū Lorijs ir teicis par šādu sižeta pavērsienu?
Tas Jums jājautā viņam pašam. Viss notiek tā, kā tam jānotiek ar nomāktu cilvēku, kuram ir acīmredzama nosliece uz depresiju.

Veidojot šoi epizodi, vai zemapziņā Jūs domājāt: „Nu re, šī ir izeja no situācijas, ka Liza Edelšteina neatgriežas”?
Nē, nekā tamlīdzīga. Tas nebija ieplānots. Šādi bija jāizdara, bet man ir dalītas jūtas šajā sakarā.

Vai šo epizodi Jūs veidotu savādāk, zinot, ka Liza neatgriezīsies seriālā?
Ja es to zinātu pirms veidojām pēdējo epizodi septītajai sezonai, esmu pārliecināts, ka sižeta virzība būtu pavisam cita. Es nevēlos teikt, kas notiks nākamajā sezonā, vismaz līdz tam brīdim, kamēr speciālisti nesāks pie tās darbu. Tomēr, mēs paņemsim visu, ko vien no šī visa var. Mums ir parādījusies iespēja izveidot kaut ko citādāku nekā iepriekš. Mūsos valda satraukums par darbu, kas saistās ar nākamo seriāla sezonu.

Neatkarīgi vai Liza atgriezīsies vai nē, vai būtu pareizi teikt, ka septītā sezona ir pēdējā priekš Kaddijas?
Es tā domāju. Tā arī visam ir jābūt. Es nekad neesmu vēlējies, lai Doktors Hauss būtu viens no tiem seriāliem, kur viss notiek vienā un tajā pašā vietā, vārds vārdā. Esmu pārliecināts, ka daži skatītāji tieši tā arī domā. (Smejas). Bet patiesi, mēs centāmies to tādu neveidot. Mēs vēlējāmies parādīt attiecības no visdažādākajiem skatpunktiem. Nekad nevēlējāmies veidot seriālu par to, kā pāris izveido attiecības, šķiras un atkal saiet kopā. Viss tika darīts ar mērķi, lai pieliktu punktu personīgās attiecībās.

Jūs nesāksiet astotās sezonas filmēšanu līdz augustam. Vai tas nozīmē, ka cerat, ka uz to laiku Liza atgriezīsies?
Nē.

Bet kā būtu ja viņa piedalītos kā epizodiska zvaigzne?
Esmu tikai par.

Džesijs Spensers (Čeiss) vēl nav parakstījis jauno līgumu. Domājat, viss būs kārtībā un mēs viņu redzēsim arī astotajā sezonā??
Jā.

Astotā sezonā būs pēdējā Doktoram Hausam?
Pagaidām nezinu. Iespējams, bet pašlaik galīgais lēmums vēl nav pieņemts. Mēs paši pašlaik neesam pārliecināti par to, kas tad gaidāms nākotnē. Ekrānos mūs var vērot jau diezgan ilgu laiku, un Jums jāsaprot, ka fināls nav vairs tālu, jāsāk tam gatavoties. Pašlaik gan īsti komentārus par šo tēmu mēs nevēlētos sniegt.

Nav komentāru: