>.

piektdiena, 2018. gada 23. marts

Vīna pudeles Baltijas jūrā

foto: learn.winecoolerdirect.com (c)

Ūdens masas sevī slēpj daudz noslēpumu. Dažkārt lielāki, citkārt mazāki ir arī nogrimušo kuģu kravas telpu saturs, ja vien tām izdodas palikt neskartām pēc kuģa nogrimšanas. 2010. gada 17. jūlijā šveices nirējiem ļoti paveicās Baltijas jūras apsekošanā - viņi atrada uz nogrimuša kuģa 79 lieliski saglabājušās aptuveni 170 gadus veca šampanieša pudeles. To marka - "Veuve Clicquot", ražots aptuveni ap, pēc 1772. gada, Francijā. 11 pudeles tika pārdotas izsolē par fantastisku cenu - kopumā 156 000 dolāru. Tirgošana notika atsevišķi, pa pudelei, un maksimālā cena par vienu bija 17 000 dolāru.

Paša kuģa nosaukumu tā arī toreiz, ne vēlāk neizdevās noskaidrot. Aplēses lika nojaust, ka kuģis bijis ceļā no Francijas uz SantPēterburgu. Vēsturnieki domā, ka tā esot bijusi Ludvika XVI dāvana Katrīnai II. Tomēr, faktu kas to apstiprinātu vai noliegtu nav.

Pats vecākais jebkad atrastais alkoholiskais izstrādājums pudelēs datējams ar 1980. gadu, kad Siņjaņā (Ķīna) tika atrastas vīna pudeles. To izcelsme datējama ar 1300. gadu pirms mūsu ēras. Tas ir par alkoholu, kas palicis vēl šķidrā formā. Bet ja ņem vērā visus pasaulē atrastos alkoholiskos dzērienus, tad pats vecākais tiekot datēts ar aptuveni 9000 gadu senu ražošanas izcelsmi, arī Ķīnā. Jāsaka gan, ka rīsu šņabis jeb sakē, pēc tāda laika pārvēršas... pulverī, kura sastāvā var atrast medus un augļu paliekas. Nekā baudāma tur gan galīgi.

No viduslaikos ražotajiem vīniem (alkoholu saturošiem šķidrumiem būtu labāk teikt) visvecākais atradums ir 1648. gadā johanesburgas vīndaru brāga.

Arī Irānā pāris gadus atpakaļ tika atrastas vīna... paliekas. Māla trauka pašā apakšā bija pārakmeņojušās paliekas, kuru sastāvs lika noprast, ka tas tiešām sākotnēji ir bijis vīns. Bet vīns tas bija aptuveni pirms 7000 gadu.

2 komentāri:

Jessica L. Smith teica...

Sveiki, es esmu šeit, lai izplatītu šo labo ziņu visai pasaulei par to, kā es dabūju savu sievu atpakaļ. Es biju traks, kad mana sieva pagājušajā mēnesī atstāja mani pie cita vīrieša, bet, kad es satikos ar draugu, kurš mani iepazīstināja ar galveno dr. Pārtikušo Lielais vēstneša orakula kalpotājs, kuru viņš kalpo, es stāstīju savai problēmai priekšniekam Dr Wealthy par to, kā mana sieva mani pameta. Viņš man teica tikai to, ka esmu nonācis pareizajā vietā, ja man sirds vēlēsies bez jebkādas blakusparādības. Viņš man teica, kas man jādara, pēc tam, kad tas tika izdarīts. Nākamo 2 dienu laikā mana sieva man piezvanīja pa tālruni un teica, ka žēl, ka dzīvoju pirms manis tagad un arī nākamās nedēļas laikā pēc tam, kad sieva mani piezvanīja lūdziet piedošanu. Es esmu tik laimīga un satriekta, ka man tas ir jāpasaka visai pasaulei par to, kā priekšnieks Dr. Pārtikušie man palīdz apmierināt sirds vēlmes. Ja jums nepieciešama jebkāda veida palīdzība, sazinieties ar priekšnieku Dr Wealthy, izmantojot šo e-pasta adresi: wealthylovespell@gmail.com vai zvanot pa tālruni +2348105150446. Viņš arī izteicis tik daudz pareizrakstības vārdus, kā, piemēram, (1) Ja vēlaties savu bijušo atpakaļ (2), jums ir nepieciešams šķiršanās jūsu attiecībās. (3) Jūs vēlaties tikt paaugstināta amatā. (4) Jūs vēlaties, lai sievietes un vīrieši skrietu pēc jums. (5) Ja vēlaties bērnu. (6) Jūs vēlaties būt bagāts. (7) ) Jūs vēlaties, lai jūsu vīrs un sieva būtu jūsu mūžīgi. (8) Ja jums nepieciešama finansiāla palīdzība. (9) Zāļu kopšana. Sazinieties ar viņu šodien pa e-pastu: wealthylovespell@gmail.com vai zvaniet pa tālruni +2348105150446, un jūsu problēmas tiks atrisinātas.

Mpantza Giota teica...

Mēs esam finanšu iestāde, kas specializējas projektu atbalstīšanā, palīdzot vecāka gadagājuma cilvēkiem, bezdarbniekiem, hipotēkām un pensionāriem ar procentu likmi 3% atmaksas periodā.

Lai iegūtu vairāk informācijas, varat sazināties ar mums: mpantzagiota03@gmail.com