foto: irishtimes.com
Laulības un saderināšanās nav iedomājama bez gredzena. Tas, patiesībā, ir viens liels, liels pasākums, kuram katrs pieiet ar savu izdomas un naudas daudzumu. Ir ieteikumi, cik būtu ētiski tērēt saderināšanās gredzenam. Ir, izrādās. Taču te uzreiz jāatceras, ka šī ieteikuma sākotnējais autors it kompānija De Beers, kas… pati ražo un rada saderināšanās gredzenus. Un visa ieteikumu statistika patiesībā ir viens liels un labs mārketinga triks, kas nostrādāja jau kopš tā pirmsākumiem.
Lai visu saprastu, jāatceras pirmsākumi. De Beers dibināta tālajā 1888. gadā. Līdz Lielās depresijas laikiem ASV, kompānijai gāja tīri labi - tā kontrolēja aptuveni 60% dimantu rotaslietu un gredzenu tirgus. Daudzi uzskata, ka tieši šī kompānija saistīja divus vārdus, kas nu jau kļuvis par, faktiski, salikteni - gredzens un dimanti. dimanta gredzeni (saderināšanās, protams).
Līdz pat 1930tajiem gadiem saderināšanās gredzeni bija tīri simboliska lieta. Tos nepirka ar dimantiem vai citām spīdošām mantiņām tajos, uz tiem, ap tiem. Vēl Otrā pasaules kara priekšvakarā tikai 10% no visiem saderināšanās gredzeniem bija ar dimantiem rotāti. Salīdzinājumam - 20.gadsimta beigās to īpatsvars bija jau 80%.
1930tos gados De Beersi aizsāka kampaņu, kura vēstīja: vīrietim esot jāiztērē vismaz viena mēneša alga mirklī, kad tas iegādājas saderināšanās gredzenu. Hmmm. Labi. Bet 1980tos gados šāda pat kampaņa ASV jau teica to, ka…. vajag divas mēneša algas.
Te var piesaukt “3 mēnešu noteikumu”, kas faktiski vēsta to, ka ja kāds cilvēks cenšas jums ko pārdot un vēl cenšas pateikt to, cik jums par to būtu jāiztērē… ignorējiet teikto.
Protams, cilvēki ir dažādi un arī sievietes dažādas. Ir tās, kurām tas ir nepieciešams, ļoti, ļoti, bet ir arī praktiskās sievietes, kas neizjutīs diskomfortu ar lētāku gredzenu, bet toties ar mierīgu prātu dzīvos tālāk zinot, ka, lai arī gredzens ir lētāks, toties mājās ir daudz vairāk praktisku mantu vai bankā ir nauda nebaltai dienai vai arī plānotais ceļojusm, pēckāzu, būs greznāks.
Nav neviens nekur noteicis, cik ir tieši jāiztērē gredzenam, īpaši, saderināšanās. Galvenais ir izprast to, kas viņai dzīvē ir svarīgāks un no kā sieviete būs laimīgāka - no spīduļa uz pirksta, vai no labi iekārtotas mājas, komfortablas dzīves (vairāk). Tāpat arī jāatceras vēl kas - vai vērts pirkt to, ko tu īsti nevari atļauties tikai mirkļa priekam, reklāmas iespaidā, statistikas pēc?
Viss materiālais reiz paliek relatīvs un nesvarīgs un svarīgi ir tikai cilvēki un cilvēku jūtas, emocijas. Ja cilvēks nebūs priecīgs par 100 eiro gredzenu, diez vai mīlestība, jūtas atdzīvosies, ja gredzens maksās 100 000 eiro.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru