foto: motor1.com
Kamēr Latvija vēl apgūst eletroauto tirgu un tā priekšrocības/trūkumus, globāli pasaule jau bažījās par nākamiem soļiem - uzlāde un potenciāli elektrotīkla noslodzes. Ja runa iet par, piemēram Lielbritāniju, tad tur uzlādes punktu nav tik daudz. Ja īpašniekam neizdodas auto uzlādes punktu atrast pie mājas, pastāv iespēja, ka auto paliks neuzlādēts, vai arī jādodas uz citu vietu, kas var atrasties ļoti tālu. Valdības veiktas futūristiskais pērījums lēš, ka nākamajos 15 gados Lielbritānijā jauniegādātie auto būs tikai elektroauto vai uz ūdeņraža darbināmi agregāti.
Neskatoties uz to, ka pēdējos 12 mēnešos Lielbritānijā uzlādes staciju daudzums ir pieaudzis par 50%, uzlādes iespējas arvien ir diezgan mazas, jo ir daudz rajoni, kur šo staciju nav vispār.
Papildus tam, ir arī elektrotīkla aprēķini un potenciālie apjomi, kas nepieciešami, lai vairāk auto vienlaicīgi uzlādētu. Capital Economics pētījums norāda, ka tikai Lielbritānijā uzlādes tīkla izveide un darbības nodrošināšana līdz 2050. gadam izmaksās aptuveni 45,9 miljardus eiro. Bet pat tad nav drošības par to, ka elektroenerģijas ražotāji spēs nodrošināt nepieciešamo elektro daudzumu, kas nepieciešams visiem uzlādei novietotajiem auto.
Nākotnes vīzija, par uzlādes periodiem un ieradumiem paredz izstrādāt valstiska mēroga programmu, kas neļautu visiem elektroauto īpašniekiem savu auto uzlādi veikt visiem vienlaicīgi. Lai arī elektrotīkla noslodze un pieprasījums pēc elektrības Lielbritānijā ir samazinājies par 16% kopš 2002. gada, tas ir tikai tāpēc, ka esot veikts tīkla infrastruktūras efektivitātes paaugstināšanas komplekss. Elektroapgādes tīkla pārstāvis norāda, ka ik gadu varētu būt nepieciešams paaugstināt elektrotīkla piegādes iespējas par 10%, taču tas ir paveicams darbs. Tas būs saistīts tieši ar to, ka elektroauto īpašniekiem vajadzēs veikt savu auto uzlādi.
Tomēr, vēlētos zināt to, cik Latvijā ir iespējas elektroauto un cik tālredzīgi valsts uz to skatās. Citviet pasaulē elektroauto īpašniekiem tiek piedāvātas dažādas atlaides un pretimnākšana no valsts sektora, gan iegādājoties, gan to uzturot. Vai Latvija ir videi draudzīga auto vieta vai tomēr iekšdedzes dzinēju pārsvars arvien saglabāsies vēl ilgi valsts vīzijas vai nespējas vizualizēt, pēc?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru