Lidmašīnu tēma arīdzan pēdējā laikā ir diezgan ieinteresējusi mani, jo tur ir daudz par ko runāt, daudz ko uzzināt un daudz statistikas, kas sevī ietver lielas izmaksas un sīvu cīņu ražotāju vidū. Galvenie lidmašīnu ražotāji mūsdienās, arvien ir Boeing un Airbus (jaunpienācējs pēdējā laikā).
Laika posmā no 2004. līdz 2014. gadam Airbus saņēma 8933 pasūtījumus, no kuriem izpildīja 4824. Boeing tajā pat laika periodā saņēma 8428 pasūtījumus, izpildot 4458.
2014. gadā Airbus uzstādīja piegādes rekordu - 629 lidmašīnas. 2014. gads noslēdzās uz pozitīvas nots, pierādot, ka 13 gadu periodā kompānija spēj tikai palielināt piegādāto lidaparātu skaitu (ik gadu tas audzis). Boeing tajā pat laikā piegādāja 723 lidaparātus, saglabājot līderpozīcijas avio laineru ražošanā un piegādē ASV teritorijā. Te gan jāmin, ka 2014. gads iezīmējas arī ar nedaudz negatīvu tenedenci Boeing kompānijai, jo tie saņēma tikai 1432 pasūtījumus, kamēr Airbus tajā pat laikā saņēma 1456 pieteikumus uz jaunu lidaparātu piegādi.
2014. gada statistika parāda, ka Airbus kopējie ieņēmumi no avio laineru piegādes sastāda 919,3 miljardus ASV dolāru, piegādājot kopumā 6386 lidmašīnas. Boeing satistika - 5789 lidaparāti.
Sīvā cīņa starp Aribus un Boeing dod dažādus datus par to, kas ir labākā un šodien lētākā lidmašīna pasaulē. Abiem ir vislielākais laineris: Airbus tas ior A380, bet Boeing - 747-8I. Boeings paziņojums ir tāds: 747-8I ir par 10% vieglāks, ja ņem vērā pasažieru skaitu lidmašīnā, tas patērē 11% mazāk degvielas (uz pasažieri) ceļojuma laikā, tāpat arī tas izmanto par 21% mazāk degvielas visa ceļojuma laikā un ik uz jūdzi esot par 6% ekonomiskāks nekā A380. Tāpat arī 747-8I ir par 88 tonnām vieglāks, nekā tā sāncensis A380, un kopumā patērē par 24% mazāk degvielas uz vienu kravas tonnu nekā A380F. Statistika ir viens, bet otrs - reālā situācija. Protams, katram no milžiem ir sava pieeja datu atspoguļošanai un klientu pasūtījumu iegūšanai.
Un nu, ne tikai lidaparātu dati, bet šis tas no sadzīves par un ap laineriem debesīs.
foto: innfrad.com
1987. gadā Stīvs Rotšteins (Steve Rothstein) iegādājās zelta biļeti no American Airlines. Viņš par šo biļeti samaksāja 250 000 ASV dolāru, un tā deva viņam iespēju līdz mūža galam ceļot vienalga kur un vienlaga cik reizes, nemaksājot par to neko. Viņš paspēja nolidot vairāk kā 10 000 reisos, kas kompānijai kopumā izmaksāja aptuveni 21 000 000 ASV dolāru. Kompānija viņa zelta biļeti anuēja 2008. gadā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru