>.

svētdiena, 2013. gada 12. maijs

Facebook pērk Waze?


Internetā parādījušies diezgan daudz ziņojumu, vairāk gan baumu, par to, ka FaceBook plāno iegādāties Waze, kompāniju, kas piedāvā ļoti plaši izmantotu navigācijas programmu. Tās pilnveidošanā piedalās ikviens, kas to lieto, tādejādi, tā ir arī interesanta FB ne tikai no lietotāju daudzuma (kas aug ik dienu), bet arī no cita skatpunkta.

Kas saistošs tajā, lai to iegādātos par 1 miljardu ASV dolāru? Nu vispirms jau tas, ka mobilās aplikācijas lieto arvien vairāk cilvēku. Pēdējā laikā FB mobilā versija lietota jau no vairāk kā 750 miljoniem dažādu telefonu ik mēnesi.

Interesants ir vēl tas, ka katrs lietotājs ziņo, lietojot karti, par savu atrašanās vietu, kas nozīmē, ka FB tādejādi varētu izmantot reklāmdevēju reklāmu, lai piedāvātu tieši to reklāmu, kas atrodas tajā vietā kur esi Tu pašlaik. Kuponus, reklāmas, atlaides, īpašos piedāvājumus, visu, ko paredz reklāmas bizness. Un tieša mērķauditorija ir tas, ko reklāmdevēji vēlas, lai reklāma nokļūtu līdz īstajiem cilvēkiem, ne tiem, kas tā sakot, iet tikai garām un neizmanto to.

Piedevām, ja FB nopirks Waze, tas nozīmē, ka caur FB izfiltrēsies visi mūsu dati - ieradumi, paziņas, hobiji, atrašanās vieta, izvēlētās izklaides iespējas utt, viss, ko vien glabājam telefonā. Ja godīgi, tad tieši šo personīg odatu pēc Apple savulaik atteicās no Google Maps un pārgāja pati uz savām kartēm, lai kaut kādā veidā (nu vismaz mērķis bija cēls), aizsargātu cilvēku datus, personīgo vidi (tomēr, viņu kartes diemžēl arvien saskarās ar dažādam programmatūras kļūdām).

Tomēr, pasaulē lietotāji jau paspējuši noreāģēt uz šīm ziņām: ja FB nopirks Waze, ļoooti daudzi cilvēki argumentēti atzīst to, ka atteikseis no tā. Iemesli ir dažādi, tomēr visnotaļ pareizi un atbilstoši sabiedriskajai dzīvei!

1 komentārs:

Anonīms teica...

Saka, ka google ar taisās pārsolīt

bet es tev piekrītu, momentā atbrīvosies vieta kādam kas var radīt analogu. jo es ar nevēlos sasaistīt šo servisu ar FB vai googli