Pētījums, kuru veica Tobiass Preiss (Tobias Preis) no Varvikas biznesa skolas, sevī ietver ziņojumu par Google Trendiem laikam posmā no 2004 līdz 2011. gadam. Izrādās, Google meklētāju var izmantot arī... prognozēm!?
Pētījuma gaitā tika izmantotas tādas frāzes (mekletājā) kā "metals", "stock", "finance", "forex", "house", "unemployment" un "healt" (metāls, tirgus, finanses, forex, mājas, bezdarbs un veselība). Tāpat arī tika iekļauti daži brīvi izvēlēti vārdi, kuriem ar finanšu tirgu ir diezgan attāla saikne - "ring", "train", "kitchen" un "fun" (gredzens, vilciens, virtuve un jautrība/izklaide).
Pētījumā tika radīts virtuāls portfolio saistībā ar firmu Dow Jones Industrial Average (DJIA). Par tirgus statistiku (pirkšanu, pārdošanu) tika izmantoti dati, kas iegūti no Google meklēšanas rezultātiem svētdienās.
Ja meklēšanas daudzums šajā dienā bija salīdzinoši augsts ar iepriekšējo nedēļu, DJIA ieguldījumi tika sistemātiski pārdoti par nākamās dienas cenu, kāda noteikta tirgus aizvēršanās brīdī un aktīvi atkal tika iepirkti nākamās nedēļas pirmajā dienā.
Turpretī, ja svētdienā meklēšanas rezultāti ar šiem atslēgas vārdiem bija zemi, salīdzinot tos ar iepriekšējo nedēļu, pētījuma autori nākamajā dienā (tas ir, pirmdienā) iepirka akcijas.
Jāsaka gan, ka peļņa, kas iegūta, nebija nekāda lielā, tomēr, pats fakts, ka meklēšanas rezultātus un meklējumu daudzumu var izmantot šādiem mērķiem, jau pats pa sevi ir interesants!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru